Persoane interesate:

luni, 21 septembrie 2009

LA SCAUNUL SFINTEI SPOVEDANII

Dupa ce ne-am socotit, cunoscut si insemnat bine toate pacatele si ne-am rugat lui Dumnezeu, apoi mergem la Duhovnic, cu umilinta, cu frica si cu evlavie adanca, asa ca si cum ne-am duce in fata judecatii lui Dumnezeu, stiind ca Scaunul Sfant al Spovedaniei e Scaunul milostivnic al judecatii lui Dumnezeu aici pe pamant, unde ne curatim de pacate si ne inaripam pentru zborul la cer, in imparatia lui Dumnezeu. Ajungand la acest Scaun de milostivnica judecata Dumnezeiasca, ingenunchem cu smerenie si zicem: „Binecuvanteaza-ma Parinte Duhovnicesc ca sa-mi pot marturisi toate pacatele!”. Apoi continuam asa: „Eu pacatosul (N.N.), ma marturisesc lui Dumnezeu si sfintiei voastre duhovnicescul meu Parinte, ca de la spovedania mea cea mai de pe urma, am gresit de multe ori. Ma aflu vinovat cu urmatoarele pacate: (aici ne marturisim toate pacatele scrise pe hartie si invatate pe de rost, cele nemarturisite la ultima spovedanie si toate cate le-am mai facut de atunci pana in prezent)”. Dupa marturisirea tuturor pacatelor, incheiem astfel: „Pentru toate aceste pacate, ca si pentru acelea de care nu-mi mai aduc aminte, ma caiesc, imi pare foarte rau si ma hotarasc din toata inima a nu le mai face, si ma rog a-mi da canon, dezlegare si iertare”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu