Persoane interesate:

luni, 21 septembrie 2009

RUGACIUNE UMILITA PENTRU RECUNOASTEREA PACATELOR

Doamne mult milostive, Dumnezeule Prea Sfinte, Care iubesti numai binele si urasti tot raul, rogu-Te nu Te uita ta multimea pacatelor mele, ci priveste la mine fiul cel risipitor, la oaia cea ratacita care imi recunosc vina mea si vin ta Tine mahnit cu inima, zdrobit si rusinat, cerand iertare. Doamne faradelegea mea eu o cunosc si pacatul meu inaintea mea este pururea. Sunt greu tulburat, zdruncinat si nemangaiat. N-am liniste, n-am odihna in sufletul meu, vazand ca m-am pus cu trup si suflet in slujba diavolului. Cunosc ca prin multele si feluritele pacate, pe Tine Parintele si Dumnezeul meu Cel prea bun, Te-am jignit, mahnit, amarat si Te-am maniat foarte mult. Pacatele mele apasa cumplit asupra mea, intocmai ca o piatra foarte grea si rau ma chinuiesc. Ce voi face? Scula-ma-voi si ma voi duce la Tatal meu si din adancul inimii pacatosite, voi zice, ca si fiul cel ratacit: „Tatal Am gresit la cer si inaintea Ta..”. Aceasta voiesc sa o fac chiar acum. Pentru aceasta cu cainta ma rog Tie, iarta-ma pe mine pacatosul. Doamne, eu nu mai cutezam sa mai vin la Tine in starea aceasta pacatoasa in care ma aflu, daca nu m-as fi intarit de
cuvintele milostivirii Tale; „Veniti la mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi... Eu nu voiesc moartea pacatosului, ci doresc sa se intoarca de la calea lui cea rea si sa fie viu!” (Mt. 11, 28: Iez. 18, 23, 32). Cuvintele acestea ma incurajeaza foarte mult a veni inaintea Preotului Duhovnic si a-mi marturisi toate pacatele acestui minunat imputernicit al Tau, care sta vazut in Scaunul Sfintei Spovedanii in locul Tau, Dumnezeul meu, Care stai nevazut acolo de fata siprimesti marturisirea cea adevarata pe care o facem noi pacatosii. Rogu-te, Doamne, lumineaza-mi mintea si buzele mele sa spun numai adevarul si sa-mi marturisesc toate pacatele mele. Nu ma lasa Doamne ca din vreo frica sau rusine sa ascund vreun pacat si sa-l las nemarturisit, ci lumineaza-ma Doamne, ajuta-ma sa-mi reamintesc si sa-mi marturisesc toate pacatele mele mari si mici, cu toata umilinta, zdrobirea inimii si cainta inaintea Preotului Duhovnic si a Ta, cu hotararea de a le parasi desavarsit si a face roade vrednice de pocainta (Ioan 8,11; 5,14; Mt. 3, 8-10; 2 Col. 5, 27), ca astfel sa fiu iertat ca si multimea Magdalenelor, Satnarinencelor, Zacheilor, talharilor si a altor pacatosi pocaiti dupa dreptarul dreptei credinte crestinesti, care acum se veselesc in Raiul desfatarilor, indulcind-se pururea de nemarginita frumusete a fetei Dumnezeirii Tale. Astazi vreau a face o marturisire cat mai amanuntita, mai buna, mai desavarsita, asa ca si cand ar fi din ceasul despartirii sufletului meu de trup. Ajuta-mi Doamne sa fac aceasta adevarata marturisire cat mai amanuntita, mai buna, mai desavarsita, asa
ca si cand ar fi cea din ceasul despartirii sufletului meu de trup. Ajuta-mi Doamne sa fac aceasta adevarata marturisire, pentru ca eu nu cunosc, ci numai Tu singur, daca voi mai avea vreme si prilej sa ma marturisesc vreodata, ori cu aceasta marturisire voi merge inaintea, Ta, Prea Drepte Judecatoriile. Doamne Dumnezeule, astazi doresc din toata inima a ma intoarce la Tine pentru a ma curati de toate pacatele, Parintele meu Cel prea bun, pe Care Te-am jignit si mahnit, si a ma mantui de tot pacatul. Puterile mele cele slabe inca nu sunt in stare a ma ajuta pentru a face aceasta. Deci, rogu-ma Tie Dumnezeule, Parintele milostivirilor, ajuta-ma a face si a desavarsi aceasta curatire de pacate. Rogu-te, Doamne, fie-ti mila de mine si iarta-ma. Doamne Iisuse Hristoase, Mantuitorul si Dumnezeul meu, Tu ai venit in lume sa mantuiesti pe cei pacatosi, dintre care cel dintai sunt eu (1 Tim. 1, 15). Ajuta-ma Doamne, Care ai venit sa chemi nu pe cei drepti, ci pe cei pacatosi la pocainta; cheama-ma si pe mine pacatosul. Ajuta-ma a alerga ta Tine, Izvorul vietii si Lumina lumii, Care luminezi tuturor. Primeste-ma pe mine pacatosul care ma aduc in genunchi inaintea Crucii Tale, la milostivnicul Scaun al judecatii Tale de aici de pe pamant, la Sf. Spovedanie. Pentru minunata Ta intrupare, activitate Mesianica, Patima, crucificare si Moarte pe Cruce pentru mantuirea noastra si pentru preamarita Ta inviere, rogu-te pe Tine, Care ai iertat pe vrajmasii Tai rastignitori, iarta-mi si mie toate pacatele mele. Dumnezeule, Duhule Sfinte, Mangaietorule, Vistierul bunatatilor, inzestratorule al nostru cu toate bogatele Tale Daruri si Datatorule de viata, vino si la mine pacatosul, curateste-ma cu Darurile Tale cete bogate, intareste-ma in tot binele si ajuta-ma sa ma mantuiesc si sa redobandesc fericirea in Imparatia Ta cea Cereasca, incepand de aici de pe pamant. Dumnezeule Cel Preamarit in Sfanta Treime, cea de o fiinta si nedespartita, Parinte si Duhule Sfinte, ajuta-ma sa ma curatesc de toate pacatele la Scaunul Judecatoresc si milostivnic al Sfintei Spovedanii de aici de pe pamant, si sa-ti slujesc tie totdeauna cu trup si suflet, ca Tie se cuvine, Doamne, toata Slava, cinstea si inchinaciunea Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu